[Otwock – Lublin] Otwarcie ofert wykonawców robót budowlanych jeszcze w tym roku?

Po wielu zmianach w SIWZ, długiej liście pytań (około 2000) wykonawców w postępowaniu przetargowym i przedłużanych terminach złożenia ofert, jest nadzieja na otwarcie kopert jeszcze w tym roku. Zgodnie z zapowiedziami Ireneusza Merchela, prezesa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ma nastąpić to 30 grudnia 2016 r., co potwierdza też ostatnia zmiana do SIWZ. Planuje się, że wyłonienie wykonawców i podpisanie umów nastąpi w I kwartale 2017 roku. Zgodnie z harmonogramem, prace budowlane mają ruszyć 11 czerwca 2017 r. na odcinku Pilawa (Garwolin) – Dęblin – Puławy – Lublin i potrwać 18 miesięcy. Tyle też czasu wstrzymany będzie ruch pociągów. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zmiana rozkładu jazdy w grudniu 2018 roku powinna uwzględniać wznowienie ruchu po nowej infrastrukturze. Jednakże od razu zacznie się remont drugiego – jednotorowego – odcinka, jakim jest obecnie Otwock – Pilawa. Potrwa on kolejne 12 miesięcy. W tym czasie pociągi z Lublina / Puław / Dęblina / Pilawy pojadą drogą okrężną przez Grzebowilk, by w pobliżu Mińska Mazowieckiego wjechać na linię nr 2 i dalej do Warszawy.

Plany dotyczące autobusowej komunikacji zastępczej na odcinku Pilawa – Dęblin – Puławy – Lublin nadal są nieznane. A zostało niecałe 6 miesięcy.


EDIT: 26.12.2016

Jednak nastąpiło przesunięcie daty – aktualne otwarcie ma mieć miejsce 10 stycznia 2017 roku. Jednak z pewnością będzie to jedno z ostatnich zmian terminu (jeśli nie ostatnia), zważywszy że ostatnie “pytania i odpowiedzi” w postępowaniu były nieliczne (niecałe 30). Dla porównania po otrzymaniu przez Wykonawców dokumentacji, w pierwszym tylko terminie napłynęło ich 1500.

7 myśli nt. „[Otwock – Lublin] Otwarcie ofert wykonawców robót budowlanych jeszcze w tym roku?

  1. Dokładne szczegóły dla tego odcinka będą znane pewnie nie prędzej jak przed samym remontem. Do tej pory nie słychać szczegółów na temat Pilawa – Dęblin, a przecież zostało 5,5 miesiąca.

    Przy czym dla odcinka Otwock – Pilawa nie ma takiego problemu, jak dla Pilawa – Dęblin. Drogi są cały czas praktycznie gdzieś w okolicach torów. A za Pilawą drogi idą przeważnie w poprzek linii kolejowej, co z pewnością odbije się na czasie podróży takim autobusem. Natomiast co do trasy podczas remontu jednotoru: Otwock – Celestynów tak jak obecne linie autobusowe, dalej Karpiska – Chrosna – Kąty i dalej: wstępne plany mówiły o tym, że na czas zamknięcia tego odcinka, pociągi z Dęblina będą od Pilawy do Warszawy jeździć drogą okrężną przez Sufczyn, Stojadła, Miłosną. Po drodze miałyby zostać wybudowane dwa tymczasowe przystanki kolejowe. Dla pasażerów, którzy przesiadaliby się do autobusów komunikacji zastępczej kursującej z Otwocka – w okolicach wiaduktu nad torami w Lubicach oraz dla pasażerów wysiadających w Augustówce – przy przejeździe w Augustówce, który krzyżuje się z linią kolejową nr 13 (idącą przez Sufczyn). A więc autobusy kursowałyby na odcinku Otwock /Celestynów – Lubice, bez zajeżdżania do Pilawy.

    Taki był pierwotny plan, jednak jak finalnie zostanie to zorganizowane, dowiemy się dopiero przed samym zamknięciem.

  2. W pociągach osobowych na odcinku Lublin Dęblin zbierane są podpisy od pasażerów, jak i pracowników kolei, o zorganizowanie zastępczej komunikacji kolejowej, którą marszałek województwa lubelskiego poinformował, że nie zorganizuje, tylko da wolną rękę busiarzom.

Pozostaw odpowiedź Krzaq Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *