Umowy na remont tras objazdowych podpisane.

PKP PLK podpisała dziś 2 umowy na remont linii kolejowych, które posłużą jako objazd dla pociągów podczas modernizacji linii kolejowej nr 7 z Otwocka do Lublina. Głównym objazdem stanie się linia kolejowa nr 30 z Lublina do Łukowa przez Parczew. To właśnie na remont nieczynnego od wielu lat odcinka Parczew – Łuków o długości 51 km PKP PLK wyda 22 mln zł, gdzie wykonawcą została firma Colas Polska. Pierwsze prace mają rozpocząć się jeszcze w tym miesiącu i zakończyć się w połowie przyszłego roku. Infrastruktura zostanie przystosowana do ruchu z prędkością do 120 km/h dla pociągów osobowych oraz do 80 km/h dla towarowych.

Dziś podpisano też umowę na przebudowę trzech linii na południe od Lublina (nr 69, nr 66, nr 68), które będą wykorzystywane jako objazdowe dla pociągów towarowych. To szczególnie istotne dla zapewnienia obsługi Kopalni Bogdanka. Przedsięwzięcie zapewni też sprawne prowadzenie ruchu pociągów między południem a północą kraju. Umowę za 34,5 mln zł wykona firma Torpol.

Wraz z zakończeniem powyższych remontów rozpocznie się modernizacja linii kolejowej nr 7. PKP PLK zamknie w pierwszej kolejności odcinek Garwolin – Dęblin oraz Puławy Azoty – Lublin, natomiast na odcinkach Pilawa – Garwolin i Dęblin – Puławy Azoty ruch podczas prac będzie prowadzony po jednym torze. Dopiero po zrealizowaniu tego etapu prac pod koniec 2018 roku, nastąpi zamknięcie jednotorowego odcinka Otwock – Pilawa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *