Relacja z prac modernizacyjnych – przełom roku 2017/18

Modernizacja linii kolejowej posuwa się do przodu. Oprócz prac na odcinku Pilawa – Dęblin, od września rozkopana jest też stacja Otwock. Obecnie dwa z trzech starych peronów przestały istnieć, w zamian powstał tymczasowy peron przy torze nr 4. PKP PLK niestety nie popisała się w kwestii dojścia do tego peronu. Oficjalnie jedynym dojściem od budynku dworca jest… Przejście przez cały peron trzeci i tam wejście labiryntem na peron tymczasowy. W rezultacie wszyscy skaczą z peronu na peron po leżących na torach kamieniach, bo nikt przecież wychodząc z poczekalni nie będzie ganiał taki kawał dookoła, co było do przewidzenia. Niestety nie przez PKP PLK… Dodatkowo tymczasowy peron jest odgrodzony od parkingu od strony ul. Warszawskiej, co również jest wyrazem braku pomyślunku…

Zniknęła już sieć trakcyjna nad „nieparzystą” częścią stacji, znikają też tory. Wyładowywane są nowe podkłady i elementy nowej sieci trakcyjnej.

W stronę Pilawy, między Otwockiem a Śródborowem widać już prace przygotowawcze do budowy drugiego toru.

Co dalej? Od 20 stycznia 2018r. zamknięty zostanie na 6 miesięcy odcinek Pilawa – Garwolin. Komunikacja Zastępcza Autobusowa zostanie wydłużona do Pilawy. W tym celu między Garwolinem a Pilawą wzdłuż torów powstaje droga technologiczna, która mają kursować autobusy ZKA. Koleje Mazowieckie szukają przewoźnika autobusowego dla tej relacji i na dzień dzisiejszy prawdopodobnie będzie to ta sama firma, co dotychczas (w przetargu zgłosiła się tylko ona). Ze specyfikacji przetargu można wyczytać, że oprócz kursów podstawowych w relacji Pilawa – Dęblin – Pilawa, planowane są kursy do Łaskarzewa oraz przyspieszone z Pilawy do Dęblina DK17 przez Sobolew.

W dalszej perspektywie (w połowie lutego) utrudnienia przybiorą na sile w Otwocku w związku z rozpoczęciem robót nad tunelem w Świdrze. Zamknięty zostanie jeden tor między Otwockiem a Świdrem, pociągi od Pilawy i Otwocka będą jeździły do Falenicy po jednym torze. Po drugim torze wybrane pociągi SKM będą dojeżdżały z Warszawy tylko do Świdra.

Tak mniej więcej wygląda obecna sytuacja 😉 Informacje na bieżąco można znaleźć na naszej facebookowej stronie „Koleją przez Otwock„.

3 myśli nt. „Relacja z prac modernizacyjnych – przełom roku 2017/18

  1. Hej,

    Wiesz na której stronie można znaleść specyfikacje przetargu na Zastępczą Komnikacje Autobusową Dęblin-Pilawa? W chwili obecej jest to paranoja to co się dzieje i chcę sparaliżować komunikację, żeby siedzieć a nie stać w autobusie.

    Od ilu minut KM musi placić karę, jak z jej winy opóżni się pociąg?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *