[Otwock] Rozpoczęła się modernizacja stacji

Wczoraj rozpoczął się kolejny etap modernizacji linii kolejowej nr 7 z Warszawy do Lublina. Pod łopatę trafiła stacja Otwock. Prace będą prowadzone fazami, podczas których jakaś część stacji będzie wyłączona z ruchu na czas przebudowy.

Jeszcze w sierpniu trwały przygotowania do tej operacji. W Celestynowie w tym celu wyładowano tysiące ton tłucznia, który będzie użyty do przebudowy torów w Otwocku. Film obrazujący ten proces można zobaczyć poniżej (autor: prz-rp1):

Przypomnę to, o czym informowałem już na łamach tej strony – w pierwszej kolejności ruszają pracę nad:
– torami od strony ulicy Orlej,
– torami postojowymi,
– budową tunelu zamiast przejazdu w ciągu ulicy Majowej,
– budową przejścia podziemnego (nitka od strony ulicy Orlej) mniej więcej na wysokości środka obecnych peronów,
– remont wiaduktu kolejowego nad ulicą Orlą od strony Skweru Szarych Szeregów,
– budową przejścia podziemnego (ciąg Armii Krajowej – Warszawska) na wysokości Sądu Rejonowego,
– budową tymczasowego peronu przy torze nr 4 (tor dodatkowy od strony ul. Warszawskiej).

W związku z powyższym ubędzie miejsc parkingowych wzdłuż torów od ulicy Orlej (przy bazarze), ograniczeniu ulegnie też liczba miejsc parkingowych na parkingu od strony ul. Warszawskiej, peron 1 (kierunek Pilawa) zostanie wyłączony z użytkowania i przebudowany, od strony ul. Orlej powstanie też nowy dodatkowy peron.

Prace mniej więcej w takiej formie mają utrzymać się do I kwartału 2018 roku, po czym nastąpi kolejna faza robót, a więc jedne perony i tory będą oddawane do użytku, a inne nieprzebudowane – wyłączane.

Przez cały czas remontu ze względów bezpieczeństwa teren budowy będzie całkowicie ogrodzony, a więc nie będzie można przejść przez tory w miejscach innych niż wyznaczone!

Prace będą rzutować też na ewentualne piętrzenie się opóźnień, jeżeli wystąpią one na linii – pociągi jadące w kierunku Pilawy będą musiały oczekiwać w Świdrze na zwolnienie się jedynego toru w stacji przez pociąg jadący od strony Pilawy. A więc będą występować wydłużone postoje w Świdrze.

Wzdłuż stacji będą występować też zmiany organizacji ruchu kołowego. Więcej o nich tu: http://www.otwock.pl/modernizacja-linii-kolejowej-na-terenie-otwocka,ne,mg,6,1565

Niestety do tej pory nie wyłoniono wykonawcy urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Co więcej – cały czas jeden z wykluczonych w tym postępowaniu wykonawców cały czas walczy przed Krajową Izbą Odwoławczą. Ostatnia z rozpraw miała miejsce zaledwie tydzień temu, 30 sierpnia. A było ich już kilka. Niestety Inwestor (PKP PLK) oraz wszyscy oczekujący terminowego ukończenia prac są zdani na oczekiwanie, aż „machina urzędnicza” umożliwi podpisanie umowy z ostatecznym wykonawcą.

Jednocześnie zapraszam do dzielenia się w komentarzach informacjami (i zdjęciami) z postępów w remoncie naszej linii 🙂

3 myśli nt. „[Otwock] Rozpoczęła się modernizacja stacji

  1. Na dzień 5 września na stacji Otwock nic się nie dzieje za bardzo :-). A pociągi rano drugi dzień z rzędu opóźnione na całego. Klasyczny Polski bałagan i marazm. Szkoda mi tylko dzieciaków, co od pierwszego dnia się będą do szkoły spóźniać i to niezależnie czy jadą do Otwocka czy do Warszawy. Ci do Otwocka chyba mają jeszcze gorzej, bo na dzisiejszym przykładzie widać, że można iść na pociąg 7:30 w Józefowie, a do Otwocka dojechać ostatecznie po 8.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *