[Otwock – Lublin] Umowa na zabudowę urządzeń sterowania ruchem podpisana!

Jak informuje portal gospodarczy wnp.pl, umowa na zabudowę i uruchomienie urządzeń sterowania ruchem kolejowym w ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock – Lublin została przez PKP PLK podpisana z firmą Thales za kwotę 607,85 mln zł brutto. To wynik wydania zezwolenia przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, które uchyla zakaz podpisania umowy do czasu rozstrzygnięcia odwołań będących w toku w Krajowej Izbie Odwoławczej.

Kością niezgody w tej części zamówienia było – zdaniem firmy Bombardier – niesprawiedliwe wykluczenie jej w czerwcu przez KIO z postępowania o udzielenie zamówienia (Bombardier w momencie wykluczenia złożył najkorzystniejszą ofertę opiewającą na kwotę 443,271 mln zł brutto). Firma odwołała się wówczas do Sądu Okręgowego w Warszawie od tej decyzji, jednak pierwsza rozprawa została wyznaczona dopiero na wrzesień. Jednocześnie sąd dwukrotnie odrzucił wnioski o wstrzymanie podpisania umowy do czasu zakończenia postępowania. Spowodowałoby to paraliż prowadzonej już przecież modernizacji, przedłużając czas obowiązywania autobusowej komunikacji zastępczej oraz przesuwając realizacje prac modernizacyjnych zaplanowanych na kolejnych odcinkach (Otwock – Pilawa, a potem Warszawa – Otwock).
Jak donosi Dziennik Gazeta Prawna, Bombardier w celu blokowania podpisania umowy do czasu ewentualnego rozstrzygnięcia sporu przez sąd, wykorzystał lukę prawną w teorii umożliwiającą w nieskończoność przedłużać postępowanie odwoławcze przed KIO, w rezultacie uniemożliwiając podpisanie umowy. Goryczy dodał też fakt, że dzień przed zaplanowanym rozpoznaniem sprawy przez Sąd Okręgowy – rywalizujący o zamówienie Thales złożył dwa wnioski: o wykluczenie sędziego oraz przedstawienie nowych dowodów. A więc termin rozstrzygnięcia znowu przesunął się w czasie.

PKP PLK jako Inwestor postanowił wykorzystać zapisy p.z.p, składając do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych wniosek o uchylenie zakazu podpisania umowy, wykazując, że niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego.

Koniec końców – podpisana właśnie umowa powoduje, że terminowe ukończenie prac modernizacyjnych nadal jest możliwe. Trzymam kciuki za realizację planu.

Jedna myśl nt. „[Otwock – Lublin] Umowa na zabudowę urządzeń sterowania ruchem podpisana!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *