[Otwock – Lublin] Otwarcie finalnych ofert na roboty budowlane

W dniu dzisiejszym miało miejsce otwarcie ofert tych firm, które w pierwszej części dwustopniowego przetargu zostały zakwalifikowane jako spełniający wymagania techniczne postawione przez PKP PLK (o tamtym etapie więcej tutaj: [link]).

Finalnie na wszystkie zadania wpłynęło 16 ofert (szczegóły poniżej).

Dla zadania częściowego A (roboty drogowe Otwock – Pilawa):
[kwota przeznaczona przez PKP PLK: 608 522 959,99 PLN brutto]

Lp. Nazwa firmy Cena brutto PLN Termin realizacji Okres gwarancji
1. Konsorcium w składzie: BUDIMEX BUDOWNICTWO Sp. z o.o. – Pełnomocnik konsorcjum

FERROVIAL AGROMAN S.A.
479 812 348,04 PLN 34 miesiące, licząc od Daty Rozpoczęcia 72 miesiące
2. Konsorcium w składzie: Starbag Sp. z o.o. – Pełnomocnik konsorcjum

Strabag Raił a.s. (poprzednio VIAMONT OPS a.s.)

STRABAG Altalanos Epitó Kft.

STRABAG AG

Torprojekt Sp. z o.o
.

Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o.
571 295 323,41 PLN 34 miesiące, licząc od Daty Rozpoczęcia 72 miesiące
3. Konsorcium w składzie: Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o. – Pełnomocnik konsorcjum

POZBUD T&R S.A.

ALUSTA S.A.
630 318 237,23 PLN 34 miesiące, licząc od Daty Rozpoczęcia 72 miesiące

 

Dla zadania częściowego B (roboty drogowe Pilawa – Dęblin):
[kwota przeznaczona przez PKP PLK: 942 853 763,36 PLN brutto]

Lp. Nazwa firmy Cena brutto PLN Termin realizacji Okres gwarancji
1. Konsorcium w składzie: MOSTOSTAL KRAKOW S.A. – Pełnomocnik konsorcjum

PKP ENERGETYKA S.A.

Schweerbau GmbH & Co. KG Bauunternehmen
734 815 228,10 PLN 22 miesiące, licząc od Daty Rozpoczęcia 72 miesiące
2. Konsorcium w składzie: Porr Polska Construction S.A. – Pełnomocnik konsorcjum

Porr Polska lnfrastructure S.A.

Porr Bau GmbH
765 195 300,00 PLN 22 miesiące, licząc od Daty Rozpoczęcia 72 miesiące
3. Konsorcium w składzie: ZU E S.A. – Pełnomocnik konsorcjum

STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o.

PRK 7 Nieruchomości Sp. z o.o.
779 447 334,26 PLN 22 miesiące, licząc od Daty Rozpoczęcia 72 miesiące

Dla zamówienia częściowego C (roboty drogowe Dęblin – Lublin):
[kwota przeznaczona przez PKP PLK: 1 242 848 622, 71 PLN brutto]

Lp. Nazwa firmy Cena brutto PLN Termin realizacji Okres gwarancji
1. Konsorcium w składzie: Astaldi S.p.A. – Pełnomocnik konsorcjum

Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.

Costruzioni Linee Ferroviarie S.p.A.

,,Zhol zhondeushi" Company" LLP
930 889 790,03 PLN 22 miesiące, licząc od Daty Rozpoczęcia 72 miesiące
2. Konsorcium w składzie: BUDIMEX S.A. – Pełnomocnik konsorcjum

TORPOLS.A.
970 384 954,00 PLN 22 miesiące, licząc od Daty Rozpoczęcia 72 miesiące
3. Konsorcium w składzie: Trakcja PRKil S.A. – Pełnomocnik konsorcjum

Comsa S.A.

PRID – CIECHANOW Sp. z o.o.

STRABAG HYDROTECH Sp. z o.o.

Railway GFT Polska Sp. z o.o.
980 581 815,31 PLN 22 miesiące, licząc od Daty Rozpoczęcia 72 miesiące

Dla zamówienia częściowego D (urządzenia sterowania ruchem kolejowym):
[kwota przeznaczona przez PKP PLK: 986 109 855,05 PLN brutto]

Lp. Nazwa firmy Cena brutto PLN Termin realizacji Okres gwarancji
1. Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o. 443 271 090,00 PLN 42 i 2/3 miesięcy, licząc od Daty Rozpoczęcia 72 miesiące
2. Konsorcium w składzie: Thales Polska Sp. z o.o. – Pełnomocnik konsorcjum

DP System Sp. z o.o.
607 852 132,66 PLN 42 i 2/3 miesięcy, licząc od Daty Rozpoczęcia 72 miesiące
3. Konsorcium w składzie: Siemens Sp. z o.o. – Pełnomocnik konsorcjum

Kolejowe Zakłady Automatyki S.A.

Rail – Mil Computers Sp. z o.o.
1 000 023 383,04 PLN 42 i 2/3 miesięcy, licząc od Daty Rozpoczęcia 72 miesiące

Dla zamówienia częściowego E (linia potrzeb nietrakcyjnych):
[kwota przeznaczona przez PKP PLK: 12 252 142, 73 PLN brutto]

Lp. Nazwa firmy Cena brutto PLN Termin realizacji Okres gwarancji
1. AB KAUNO TILTAI 13 443 900,00 PLN 10 miesięcy, licząc od Daty Rozpoczęcia 72 miesiące
2. Przedsiębiorstwo EL-IN Sp. z o.o. 15 694 975,10 PLN 10 miesięcy, licząc od Daty Rozpoczęcia 72 miesiące

Dla zamówienia częściowego G (rozbiórka i budowa budynków Pilawa – Dęblin):
[kwota przeznaczona przez PKP PLK: 4 767 603,98 PLN brutto]

Lp. Nazwa firmy Cena brutto PLN Termin realizacji Okres gwarancji
1. Konsorcium w składzie: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. – Pełnomocnik konsorcjum

Aldesa Construcciones S.A.

Poltores Sp. z o.o.

Construcciones Rubau S.A.

Rover Alcisa S.A.
11 016 049,71 PLN 8 miesięcy, licząc od Daty Rozpoczęcia 48 miesięcy

Dla zamówienia częściowego H (rozbiórka i budowa budynków Dęblin – Lublin):
[kwota przeznaczona przez PKP PLK: 11 933 158,00 PLN brutto]

Lp. Nazwa firmy Cena brutto PLN Termin realizacji Okres gwarancji
1. MAX – BUD Grzegorz Pawłowski 10 981 742,27 PLN 8 miesięcy, licząc od Daty Rozpoczęcia 48 miesięcy

Dla zadania F (rozbiórka i budowa budynków na odcinku Otwock – Pilawa przy przeznaczonej na ten cel przez PKP PLK kwocie 507 060, 71 PLN brutto) nie wpłynęła żadna oferta.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock – Lublin rozpocznie się 11 czerwca 2017 roku od odcinka Pilawa – Lublin, przy czym między Pilawą a Garwolinem oraz Dęblinem a Puławami Azoty ruch pociągów prowadzony będzie po jednym torze, na pozostałych odcinkach planowane jest wstrzymanie ruchu. Pierwszy etap (przebudowa odcinka Pilawa – Lublin) ma zakończyć się 18 miesięcy od rozpoczęcia prac, a więc na wejście w życie rozkładu jazdy 2018/19 w grudniu 2018 roku. Wtedy też nastąpi zmiana placu budowy – pod łopatę pójdzie odcinek Otwock – Pilawa (wraz z budową drugiego toru) na kolejne 12 miesięcy. W kolejce będzie też czekać odcinek Warszawa Wschodnia – Otwock, gdzie dobudowany zostanie trzeci tor.

EDIT 02.02.2017: Odniosę się jeszcze do pojawiającego się w internecie larum wokół stawiania przez PLK wymogu wykonania zadań nie dłużej i nie krócej niż X miesięcy. Komentarze krytykujące takie rozwiązanie są bezpodstawne – oddanie szybciej np. torów bez SRK nic nie daje. W tak złożonych projektach nie ma miejsca na wyścig szczurów, bo jedno bez drugiego i tak nie zostanie dopuszczone. Toteż nie można sobie nabijać punktów w przetargu za zaoferowanie nie wiadomo jak ekspresowej realizacji, skoro i tak pożytku z tego nie będzie żadnego. Dzięki temu eliminowana jest pewna przetargowa patologia. A konkretne zadania posiadają swój harmonogram i poszczególne etapy mają swoje nieprzekraczalne terminy (które np. w tym wypadku są niejako tożsame z odcinkami A, B i C). Przykładowo SRK (gdzie całe zadanie ma być wykonane w 42 i 2/3 miesiąca razem z ETCS) dla odcinka Pilawa – Dęblin w warstwie podstawowej ma być gotowa wraz z oddaniem „drogowego” odcinka, a więc po 18 miesiącach. Więc wszystko jest jak najbardziej w porządku.

7 myśli nt. „[Otwock – Lublin] Otwarcie finalnych ofert na roboty budowlane

  1. Rozumiem, że umowy z wykonawcami nie zostaly jeszcze podpisane?
    „Modernizacja rozpocznie się 11 czerwca” Czyli z wejściem nowego rozkładu, tak?
    Pozdrawiam

    • Nie, nie zostały. PLK planuje podpisać umowy jeszcze w lutym. A remont rozpocznie się z wejściem korekty rozkładu, a nie nowego. Nowy rozkład wchodzi w całej Europie w grudniu.

      • Dodam, że ogłoszono tylko informacje o ofertach, które wpłynęły – obecnie trwa ich analiza pod kątem wybrania najkorzystniejszej oferty. Gdy się to stanie, oczywiście o tym napiszę.

        A więc do podpisania umów zostało jeszcze kilka tygodni (o ile nie będzie odwołań innych Wykonawców do KIO).

  2. Mam rozumieć,że od 11 Czerwca zobaczymy na kibelku napis „R7 Garwolin”? Ciekaw jestem gdzie te jednostki będą odstawiali,bo aż tak dużo miejsca na postojowych nie ma,chociaż parę składów by się zmieściło.
    Do Garwolina z Warszawy pociągi będą jeździły przez Rembertów i Sufczyn tak?

    • Nie, nadal będzie Dęblin z tym, że na odcinku Pilawa/Garwolin (bo nie wiadomo jak KM podejdą do tematu i czy KKA będzie z Pilawy czy z Garwolina) – Dęblin będzie przesiadka w autobus. I tyle.

      Czemu do Garwolina przez Rembertów? O.o

      • No skoro zamkną Siódemkę,to pociągi będą musiały jechać LK2 przez Rembertów, Sulejówek i przed Mińskiem w Stojadle zjechać na 13 przez Grzebowilk i Sufczyn,czyli tak jak latają teraz IC i TLK 😉

        • Ale teraz od czerwca zamykają odcinek Garwolin – Dęblin, a nie Otwock – Pilawa. Wszystko do Pilawy/Garwolina będzie jeździło tak jak do tej pory, przez Otwock.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *